top of page

About us

Vinoholic代表香港最物超所值的葡萄酒。| 你的線上紅酒專門店 🍷 Vinoholic represents Hong Kong's most dynamic portfolio of great value for money wines.
Vinoholic

 

 

Vinoholic represents Hong Kong’s most dynamic portfolio of great value for money wines.

 

 

Formed by a small team of passionate Vinoholics with many years of experience in marketing, media relation and global logistic, Vinoholic handpicked a small number of like-minded, high-quality wineries that bring a range of authentic and regionally expressive wines from countries around the world to you.

 

 

With a diverse collection of styles and varietals, there is a Vinoholic wine for everyone and every occasion!

 



Vinoholic代表香港最物超所值的葡萄酒。

 

 

Vinoholics的團隊在營銷,媒體關係和全球物流方面擁有多年經驗,他們精心挑選了來自世界各國的高品質酒莊,為你帶來了的一系列地道和富有地區性的葡萄酒。

 

 

多元化的風格和品種和酒款,梗有一款Vinoholic葡萄酒適合你!

 

 

Vinoholic 係乜?

西班牙有一諺語:「好酒傷荷包,壞酒傷肚皮。」但Vinoholic 相信好酒不一定會傷荷包。抵飲又不貴的酒不是無,但要慢慢揾,慢慢試,世界上這麼多酒,問誰有這個時間去揀。而 Vinoholic就已經幫你篩選來自世界各地最抵最正的葡萄酒。我們揀的酒是為了用家飲,不是呃你買來等幾年賣番出去賺錢。

 

 

我們不是大公司,無需要睇股東臉色去追利潤,追回報。但細,不代表我們無。料。到。我們的座右銘是: 自己都唔飲既酒, 點可以拎出嚟賣。每支酒都是我們左諗右諗,左揀右揀,比較完再比較後先入。我哋嘅酒你未必會聽過,但你一定會鐘意。

 

Michael - 我哋個營運總監,在澳洲做了好幾年葡萄酒出口和營銷生意,看好香港葡萄酒市場,決定隻身回港創業。雖然好多行家都看淡市場前景,但佢決信好酒必定有人欣賞。

 

 

Vincent - 由在澳洲寫酒評到國際評酒會 ( 英國 IWSC 和奥地利 AWC)做評審員,再到澳洲酒莊造 Vintage,就係無試過賣酒。膽粗粗地同 Michael 搞 Vinoholic。成日寫酒,依家係時候 walk the talk,向大家推介些抵飲葡萄酒。金句係:酒係愛嚟飲,唔係愛嚟瞻仰嘅。預期買一萬元一支嘅酒,又怕太貴又怕壞,擺係度等升值,到不如買一萬元十幾廿支的酒,高高興興同親朋飲咗佢。飲貴酒嘅人唔一定識欣賞,而識飲的人大多不會買貴酒。

 

 

 

bottom of page